poniedziałek, 18 maja 2015

Orkiszowy, wegański grysik z rabarbarem

Wszyscy mają rabarbar, mam i ja. Pomysł na szybki i łatwy deser :)
Wyjątkowo danie nie jest bezglutenowe, ponieważ od czasu do czasu pozwalam sobie na gluta który jest mniejszym złem, niż nasza plastikowa pszenica.

Składniki:
mleko roślinne (u mnie ryżowo-waniliowe z Rossmanna) - ok. 0,5 l
kaszka orkiszowa - ok 4 łyżek
cukier - łyżka do rabarbaru, opcjonalnie łyżeczka do grysiku, jeśli lubimy słodkie :)
rabarbar - 2 łodygi
woda - ok 3/4 szklanki

Przygotowanie:
1. Gotujemy mleko, w międzyczasie wlewamy wodę do drugiego garnka i wrzucamy do niego pokrojony rabarbar. Wsypujemy cukier i gotujemy.
2. Gdy mleko zaczyna wrzeć, wsypujemy grysik i cały czas mieszamy, aż kaszka zgęstnieje i nabierze odpowiedniej konsystencji.
3. Rabarbar będzie gotowy, gdy zmięknie. Mniej więcej trwa to jakieś niecałe 10 min, może nawet szybciej.
4. Wylewamy grysik na talerz, następnie czekamy chwilę i nakładamy rabarbar. Jeśli podamy od razu gorący rabarbar, wtedy w grysiku zrobią się nam takie "rozerwania", jak widać u mnie na zdjęciu. No cóż, nie należę do ludzi cierpliwych :)



1 komentarz: