czwartek, 4 czerwca 2015

Smak dzieciństwa, czyli bezglutenowe ciasteczka i wegańskie mleko :)

Jaki był typowy podwieczorek w bajkach i filmach? Oczywiście ciasteczka i mleko. Ja sama ciasteczek mlekiem nie popijałam, ale dla tych zrobiłam wyjątek :)

Co do przepisu, to gdzieś znalazłam taki, w którym do połączenia masy użyto bananów zamiast mleka i uznałam, że muszę to wypróbować.

Składniki:
2 banany
cukier (6 łyżek, ale można dać mniej, np. z 4)
mąka kukurydziana (6 łyżek)
mąka owsiana (2 łyżki)
wiórki kokosowe, sezam, rodzynki, zmielone migdały, płatki jęczmienne/jaglane (ile chcemy, mniej więcej tyle, co mąki, ale równie dobrze może być więcej)
cynamon - łyżeczka
olej - opcjonalnie, jeśli masa jest za sucha

Przygotowanie:
1. Mieszamy składniki suche, banany blendujemy i wlewamy do masy. Mieszamy, aż wszystko ładnie się połączy, ew. dolewamy trochę oleju. Ja na początku byłam bardzo sceptyczna, myślałam, że będę musiała dodać do masy mleko, ale banany dały radę :)
2. Ja ciastka formowałam w rękach, tak jak burgery, następnie kładłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
3. Pieczemy ok 30 min w 180 stopniach

Możemy popić mlekiem roślinnym, ja użyłam ryżowego :)

2 komentarze: