poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Bezglutenowe karobowe brownie z wiśniami i karobellą

Tak, wiem, długo mnie tu nie było, ale I'm back :) i mam już kilka wegańskich i bezglutenowych przepisów, którymi chciałabym się z Wami podzielić. Na pierwszy ogień pójdzie moje pierwsze w życiu brownie. Nigdy nie było mi dane zjeść takiego prawdziwego, czekoladowego, więc nie wiem, czy moje smakuje podobnie. Nawet jeśli to typowe brownie nie jest, to i tak smakuje cudnie :)

Składniki na ciasto (na oko):
mąka ryżowa - szklanka
mąka kukurydziana - 1/2 szklanki
mąka z ciecierzycy - 1/2 szklanki (można spróbować z większą ilością, ja więcej nie miałam)
karob - 4-5 łyżek
cukier - 1/3 - 1/2 szklanki
soda - łyżeczka
olej - 1/3 szklanki
mleko roślinne - 3/4 szklanki
aromat waniliowy
wiśnie - u mnie babcine, ze słoika. Można zastąpić konfiturą/powidłami


Składniki na karobellę:
masło roślinne - 2-3 duże łyżki
woda - łyżeczka
cukier - łyżeczka, ew. dwie
cukier/aromat waniliowy
mleko rośłinne w proszku - 3-4 łyżki
karob - 2-3 łyżki

Przygotowanie ciasta:

1. Mieszamy składniki suche, następnie mokre. Wylewamy połowę ciasta do formy, nakładamy wiśnie i przykrywamy resztą ciasta. Pieczemy ok 35 min w 180 stopniach.

Przygotowanie karobelli:

1. Rozpuszczamy masło na małym (bardzo ważne) ogniu (u mnie na 9-stopniowej skali, roztapiałam na 2). Masło nie może zacząć skwierczeć.
2. Wlewamy do masła łyżeczkę wody, wsypujemy cukier i cukier waniliowy.
3. Gdy masło się w pełni rozpuści, wsypujemy karob. Po wymieszaniu, wsypujemy mleko.
4. Mieszamy wszystko do połączenia się składników. Masa powinna być ciągnąca się jak nutella. Jeśli jest trochę rzadsza, nie stresujmy się. Po odstawieniu trochę zgęstnieje.


Gotowe ciasto polewamy karobellą i gotowe :)

                                W rzeczywistości ciasto jest trochę ciemniejsze niż na zdjęciu:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz