sobota, 22 czerwca 2013

Post nr 1.

Od dłuższego czasu zastanawiałam się nad założeniem kulinarnego bloga, no i stało się ;) Znajdziecie tutaj przepisy na słodkości stworzone specjalnie z myślą o alergikach, takich jak ja.
Z alergią walczę od dziecka, zmieniały się tylko produkty których nie mogłam jeść. Obecnie jestem uczulona na mleko, jajka, soję, cytrusy, kakao i orzechy laskowe. Był czas, kiedy mogłam normalnie jeść, nie mogłam tylko przesadzać. Od ponad 2 lat nie mogę spożywać nawet najdrobniejszych ilości tych produktów i tym samym musiałam pożegnać się z moją ukochaną czekoladą, z jogurtami, ciastami, ciastkami, deserami, ptasim mleczkiem, batonami itd itp. Od totalnej depresji uratowały mnie właśnie kulinarne blogi. Dzięki nim, poznałam przepisy na nutellę bez mleka, kakao i orzechów, czy na bezmleczne i bezjajeczne ciasta. Okazało się, że smakują tak jak "prawdziwe", a czasem są nawet zdrowsze.
Ja moją przygodę z wypiekami dla alergików zaczęłam od bananowych muffinek, a więc w dzisiejszym poście nie może ich zabraknąć. Będzie to trochę zmodyfikowana wersja babeczek, ponieważ nie będą one bananowe, a karobowo-owsiane z bananem w środku ;)


Muffinki karobowo-owsiane z bananem










Składniki (14 muffinek):
Suche:
- 2 kubki mąki pszennej
- pól kubka cukru
- 1/3 kubka płatków owsianych (można dać więcej, ja miałam tylko tyle)
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody
- 1,5 - 2  łyżki karobu

Mokre
- kubek mleka owsianego
- 1/3 kubka oleju

Nadzienie
- 1 banan

1. Włączyć piekarnik, żeby się nagrzewał. (200 stopni z termoobiegiem).
2. Wymieszać składniki suche, następnie dodać do nich mokre.
3. Przykrywamy ciastem spód papilotek (mniej więcej na wysokość 1cm).
4. Kroimy banana w grubsze krążki.
5. Krążki zatapiamy w cieście, jednak należy uważać, by nie docisnąć ich zbyt mocno. Nie powinny dotykać dna papilotki.
6. Papilotki zapełniamy resztą ciasta, tak, by napełnić papilotkę w 4/5.
7. Wstawiamy do piekarnika na 20 minut.
8. Gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz